Uitnodiging Focusgroep bijeenkomst Tablio

19-01-2017 door Pierre Gorissen

Afgelopen december is het project Tablio van start gegaan. Het is een Europees project met partners  uit België, Slovenië, Noord-Ierland, Italië, Turkije en Nederland. Namens de HAN participeert het iXperium / Centre of Expertise Leren met ict in het project.
Het project heeft een aantal doelstellingen, samengevat gaat het om de vraag op welke manier mobiele apparaten (zoals tablets, laptops, chromebooks, phablets) binnen het basisonderwijs en het voortgezet onderwijs worden ingezet ten behoeve van het recht doen aan verschillen (inclusie en differentiatie). Daarvoor wordt onder andere een toolkit ontwikkeld van ontwerpprincipes en ontwerpsjablonen, evaluatiecriteria en good practices. Ook zullen designteams in de verschillende landen op basis van deze toolkit, innovatieve onderwijsarrangementen ontwikkelen die gebruik maken van mobiele apparaten.

Focusgroepen
Tijdens de eerste fase van het project wordt er literatuuronderzoek uitgevoerd naar de manier waarop mobiele apparaten in het onderwijs gebruikt worden voor het recht doen aan verschillen. Daarnaast wordt per land door middel van focusgroepen informatie verzameld bij leraren/docenten, lerarenopleiders, studenten, onderzoekers, mediamentoren en anderen die betrokken zijn bij het gebruik van mobiele apparaten in het onderwijs.

Uitnodiging
Bij deze willen we je van harte uitnodigen voor een van de focusgroep bijeenkomsten die in Nederland (Nijmegen) plaats zullen vinden.

  • De eerste bijeenkomst vindt plaats op donderdag 2 februari a.s. van 9:30 – 11:00 uur
  • De tweede bijeenkomst vindt plaats op woensdag 8 februari van 14:30 – 16:00 uur

In beide gevallen zitten we in lokaal 3.23 van het I/O gebouw in Nijmegen.

Onderwerp van de bijeenkomsten zijn de didactische en technische ontwerpprincipes bij het gebruik van mobiele apparaten in het onderwijs.

Wat hopen we van je te horen?
We zijn op zoek naar ervaring op allerlei niveaus. Wellicht heb je al ervaring met mobiele apparaten in het onderwijs en kun je positieve en negatieve ervaringen delen, kun je aangeven wat technische, organisatorische, didactische randvoorwaarden zijn voor succesvol gebruik. Wellicht heb je daarnaast zelf ook vragen of kom je ons vertellen op welke vragen de toolkit in ieder geval een antwoord moet geven.

Waarom zou je er tijd voor vrij maken?

  • Omdat je zo een bijdrage kunt leveren aan de samenstelling van een goede toolkit. Die toolkit komt voor iedereen beschikbaar en is dus ook door jou voor je eigen onderwijs in te zetten.
  • Omdat je zo anderen kunt laten delen in jouw ervaring en kennis op dit gebied.
  • Omdat je er waarschijnlijk ook zaken hoort van anderen die je nog niet wist.

Vragen / aanmelden

Aanmelden kan via dit webformulier

Heb je eerst nog vragen, neem dan contact op met Pierre Gorissen (pierre.gorissen@han.nl) of Pashiera Barkhuysen (pashiera.barkhuysen@han.nl)

Geplaatst onder: Algemeen | Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

*