Mooie opbrengsten bij eindpresentaties designteams iXperium Oss 2017-2018

05-07-2018 door Wendy Deursen
certificaten deisgnteams iXperium Oss juli 2018

De drie iXperium Oss designteams van schooljaar 2017-2018 presenteerden 4 juli 2018 tijdens een mooie en drukbezochte bijeenkomst de eindresultaten en opgeleverde producten van hun onderzoeken gericht op “Computational thinking opleiding Onderwijsassistent”, “Virtual Reality” en “Zelfregulerend leren binnen generieke vakken”.

Na een jaar van onderzoek verrichten en mooie eindresultaten sloten de deelnemers van ROC de Leijgraaf en Helicon het professionaliseringsprogramma af met een bewijs van deelname.

De opgeleverde eindproducten en resultaten zijn te vinden op http://ixperium.nl/onderzoek-en-ontwikkeling/ixperium-designteams/designteams-het-mbo/

Links naar de presentaties:

Jolanda van Kessel, regiodirecteur ROC de Leijgraaf: Inleiding Eindpresentatie designteams Leijgraaf iXperium Oss 4 juli 2018
Sandra de Koster, onderzoeker iXperium Centre of Expertise leren met ICT: Presentatie iXperium-CoE afsluiting designteams de Leijgraaf_4 juli 2018
Presentatie “Virtual Reality”: https://prezi.com/view/yalCG5cNZnmJIHIHvBaa/​
Presentatie “Zelfregulerend leren en generieke vakken”: Eindpresentatie zelfregulerend leren binnen generieke vakken 4 juli 2018
Presentatie “Computational thinking binnen de opleiding Onderwijsassistent”:  https://sway.com/h8zMBlroHIv26JPD?ref=Link

  
iXperium Oss:

In 2015 heeft ROC de Leijgraaf het iXperium Oss opgericht als laboratorium voor onderzoek, leren, inspiratie en professionalisering van docenten. Docenten en instructeurs van verschillende afdelingen van ROC de Leijgraaf en andere mbo-, vo en/of po-scholen ontwerpen in designteams op onderzoeksmatige wijze nieuwe vormen van blended learning. Zij ontwikkelen en passen toe. Dit doen zij samen met ondersteuning van een onderzoeker en lerarenopleider van de HAN, mediamentoren van het iXperium en van de leden van de projectgroep blended learning.

Binnen de designteams werkten de docenten en instructeurs aan de volgende competenties:
Ict-geletterdheid
Pedagogisch-didactisch gebruik van ict
Ontwerpen van ict-rijke leerarrangementen
Evalueren van ict-rijke leerprocessen
Competenties om te leren en innoveren met ict
Voor zover het onderwerp van het designteam betrekking had op ict-geletterdheid van studenten, is er daarnaast gewerkt aan de competentie Opleiden tot ict-geletterde studenten.

Voor vragen, feedback, tips of tops m.b.t de presentaties van de Designteams kun je onder dit bericht een reactie achterlaten of mail naar ixperium@leijgraaf.nl

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*