Call for papers: FabLearnNL18: FabLearn Netherlands 2018

24-05-2018 door Pierre Gorissen

Onderdeel van de FabLearn conferentie op vrijdag 28 september in Eindhoven is een ‘onderzoekstrack’.  Onderzoekers, docenten, ontwerpers, onderwijstechnologen en makers worden uitgenodigd om papers in te sturen. Een selectie van 8 papers zal tijdens de conferentie gepresenteerd worden. Voertaal van dit onderdeel van de conferentie is Engels. Daarom is de informatie op de website ook in het Engels is. Er wordt gezocht naar papers die zich richten op onderwijs en technologie met betrekking tot maken en digitale productie. De hoofdgroepen onderwerpen waar je een paper voor kunt indienen zijn:

  • Maker mindset
    What does a “maker mindset” encompass for teachers and students, and how do they develop that maker mindset?
    Guiding concepts: critical thinking and making; translating effort to learning progress; design thinking; self-efficacy; self-directed learning; open and share.
  • Maker skills
    What are the skills conveyed by maker education, and how are those skills acquired?
    Guiding concepts: comunication and collaboration, digital literacy, creative skills; STEAM; arts and crafts; craftsmanship; tinkering.
  • Maker tools and technologies
    What are the essential tools and technologies of maker education and how do they facilitate and extend learning by making?
    Guiding concepts: FabLabs and digital fabrication; robotics; electronics; material research; materiality.
  • Facilitating learning by making
    What are the pedagogical and didactical underpinnings of maker education and how are they put into practice?
    Guiding concepts: project-based education; problem-based education; constructionism; contextual learning environments; living labs.

Deadline voor het indienen van een paper is 30 juni 2018. Indienen kan/moet via dit systeem.
In deze PDF staat alle informatie ook nog eens bij elkaar.

Tags:

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*