Blog

Virtual en augmented reality in de jeugdzorg

23-03-2017

Woensdag verzamelden hulpverleners uit de jeugdzorg, docenten en studenten van verschillende opleidingen van de HAN en geïnteresseerden zich bij de iXpiratiemiddag van het iXperium Health (in oprichting). Er stonden bijzondere onderwerpen op het programma.

Durf te experimenteren!

22-03-2017

Op het VELON-congres gaf de voorlopersgroep ICT een workshop over Persona’s van de lerarenopleider als voorbeeld in lesgeven met ict. De workshop leverde een hoop gespreksstof en de nodige dynamiek op. Duidelijk een teken dat het thema nogal wat oproept: we zijn er dus nog niet over uitgepraat!

Het Helicon op onderzoek bij het iXperium Oss

20-03-2017

‘Groene school’ Helicon onderzoekt in Oss de mogelijkheden van het iXperium en de Designteams. Niet alleen door te kijken en te luisteren, maar ook door lekker zelf aan de slag te gaan.

De leukste werkplek die er is!

14-03-2017

Vorige week kwamen de 3d-pennen binnen. Onze collega’s Paul, Job en Bas hebben de pennen natuurlijk meteen voor jullie getest. En kijk eens met wat voor resultaat. We blijven er bij, het iXperium is de leukste werkplek die er is. Komen jullie ze ook een keer testen?

Ik wil later DJ worden juf

10-03-2017

Studenten bloggen: “De muzieklessen gaan er in de toekomst anders uitzien. Dat weet ik zeker. Als ik terug denk aan al die trotse koppies wanneer ze hun eigen stukje muziek terug luisterde, dan weet ik zeker dat over 10 jaar als The Flying Dutch nog steeds wordt georganiseerd, er een aantal van mijn oude leerlingen in die line-up zullen staan.”

Spellen met de Osmo

09-03-2017

Student Kathelijne werkte met Osmo in het iXperium. “Ik vond het ontzettend leuk om te zien hoe gemotiveerd de kinderen bezig waren. De activiteit was spellen, maar dit hadden de kinderen eigenlijk helemaal niet door, omdat het spellen in een echte competitieve spelvorm was gegoten. “

Ieder kwartier twee nieuwe leerlingen in de Kahoot

08-03-2017

Studenten bloggen: “Kahoot is een interactief spel waarbij op het digibord vragen komen te staan en de kinderen deze moeten beantwoorden op de iPad. Het leuke aan dit spel is dat de kinderen aan het einde direct kunnen zien of zij de vraag goed beantwoord hadden of niet. Ook ging het er om wie dan het snelst gedrukt had.”